MDS: Labská vodní cesta je v provozu mimo úseku Mělník-Kostelec
MDS: Labská vodní cesta je v provozu mimo úseku Mělník-Kostelec Labská vodní cesta je s některými omezeními již téměř celá v provozu.
Jedinou výjimkou je zhruba 20kilometrový úsek mezi Mělníkem a Kostelcem nad Labem. Na Vltavě mohou lodě jezdit od Štvanice do Braníku a osobní plavidla pak ve dne na Slapech, Orlíku a Lipně. Uzavřeny zůstávají nádrže Hracholusky a Kořensko, uvedla pro ČTK ředitelka odboru plavby a vodních cest Magdalena Konvičková.
"Průběžný provoz na vltavské vodní cestě a uzavřeném úseku středního Labe pro nákladní dopravu bude obnoven až po odstranění překážek ve vodní cestě a po zprovoznění plavebních komor," vysvětlila Konvičková. Podle ní musí být umožněna bezpečná plavba a garantovány plavební hloubky. Termín předpokládaného zprovoznění neuvedla. Nákladní doprava je na dolním Labi, tedy mezi Mělníkem a státní hranicí, povolena jednotlivým plavidlům a tlačným sestavám do celkové délky 100 metrů a šířky 10,60 metru. Plavba je povolena pouze plavidlům s maximálním ponorem dva metry bez ohledu na aktuální průtoky v Mělníku.
Mezi říčními kilometry 69,10 a 96,4 je povolena plavba pouze ve dne. Za vodního stavu v Ústí nad Labem nad tři metry je plavba povolena bez omezení ponoru. V tomto úseku mohou plout jednotlivá plavidla a tlačné sestavy do celkové délky 105 metrů a šířky 10,60 metru. Tlačné sestavy o délce od 105 metrů do 135 metrů musí být vybaveny na přídi aktivním dokormidlovacím zařízením.
V navazujícím úseku od 96,4 kilometru dolního Labe ke státní hranici je plavba povolena za vodního stavu nad 275 cm bez omezení ponoru. Podobně jako na předchozím úseku se povolení vztahuje na plavidla do 105 metrů. Na středním Labi je z Kostelce nad Labem do Chvaletic plavba nákladních i osobních lodí povolena bez omezení. Z Pardubic do Kunětic pak mohou plout osobní lodě.
Na Vltavě mohou mezi Štvanicí a Braníkem plout lodě s ponorem do 150 cm. Škody na labské a vltavské vodní cestě po nedávných povodních nepřesáhnou podle ministra dopravy Milana Šimonovského jednu miliardu korun. Fond dopravy přitom očekával až dvojnásobný rozsah poškození.
ČTK