Plavba na Labi
V důsledku povodní nová koaliční smlouva SPD a Zelených v říjnu zakotvila, že se nebudou v Německu stavět nové plavební stupně ani na Sále, která je přítokem Labe, a ani na Dunaji.
V záplavových oblastech se už nebudou moci stavět nové obytné nebo průmyslové objekty. Plány další regulace Labe na německém území vláda pozastavila hned po povodních.
Fakticky zrušila dopravní plán z roku 1992, který předpokládal po celém toku prohloubit řečiště na 1,60 metru. Němečtí ekologové poukazují na stále menší význam lodní dopravy po Labi. Loni se na německém území po řece přepravovalo 3,7 milionu tun nákladů, což je asi polovina objemu z počátku 90. let. Také čeští přepravci mají podle německých organizací stále menší zájem. Narozdíl od značně regulovaného toku v Čechách si řeka na německém území uchovává převážně přírodní ráz s poříčními nivami, a je tak po značnou část roku nesplavná.
ČTK