Především ale musíme řici, že speciální nafukovací čluny Rubikon byly vyvinuty pro použití ve vojenském námořnictvu a pro speciální jednotky. Jejich neobvyklé vlastnosti, které vzbudily zájem zákazníku, byly dosaženy tím, že při výrobě Rubikonu byly použity speciální materiály a moderní technologie svařovaní materiálu. Je používán vysoko-kvalitní profesionální materiál Valmex vyrobený v SRN - barvy: světle šedá (1200g/m²), červena (1200 g/m²), kamuflážová (1200 g/m²), tmavě šedá (1450 g/m²) a černá (1200 g/m²). Tento materiál je trvanlivý, výjimečně nepropustný pro vzduch, odolný vůči proříznutí, oděru, působení povětrnostních vlivů, slunečního UV záření, benzínu i oleje. Má speciální přísadu proti plísním, která zničí plíseň do 24 hodin.
Trup člunu je konstruován tak aby vydržel náraz přídí na pevnou překážku ? např.přístavní molo, loď nebo skálu a má speciální chrániče na přídi lodě a po obvodu tub. Je velice pružný, což mu umožňuje vydržet i shození z letadla nebo vrtulníku.
Na častý dotaz: ?umí váš člun vyjíždět na břeh??, my odpovídáme: ?ano, náš to umí!? Tento člun má speciální úpravy, díky čemuž může vyjet v plné rychlosti na břeh. Tuby a kýl člunu jsou zespod chráněny speciálními pásy. Nafukovací kýl je zesílen nahoře speciálním pásem z PVC, který chrání kýl před poškozením o podlážku nebo hliníkové lišty. Svrchní části tub jsou opatřeny druhou vrstvou materiálu.
Za standardní cenu výrobce nabízí bohatou výbavu, což není možné očekávat u konkurenčních výrobků. Například vyztužená příď s protikluzným povrchem, která slouží pro snadný a bezpečný výstup výsadkářů na pevninu nebo na loď, také může být použita jako opěrná plocha pro zbraň. Každý Rubikon je kompletován dvěmi nafukovacími sedačkami s pomocným lanem a dvěma hliníkovými skládacími vesly s možností uchycení jak nahoře na tubě (uchycení kovového čepu v kovovém ložisku), tak i zevnitř člunu. Systém uchycení vesla při poloze veslování je kov na kov = záruka dlouhé životnosti a spolehlivosti spoje.
Při výrobě podlážek je použita speciální námořnická překližka o síle 15 mm s proti-kluzným povrchem, který vydrží opotřebení při použití vojenských bot. Zrcadlo je chráněno nerezovými pásy tak, aby nedošlo k poškození motorem ani při nárazu zespodu. Zrcadlo je také vybaveno dvěmi nerezovými ventily pro vypouštění vody ze člunu.
Člun Rubikon má perfektní jízdní vlastnosti, například Rubikon R-495 dosahuje rychlosti 62,5 km/hod (34 uzlů) při 3-tím stupni vlnové aktivity a se 3-mi členy posádky.
Velkou pozornost musíme také věnovat třem typům nafukovacích kýlů do tvaru ?V?, které najdeme u speciálně upravených Rubikonů dodávaných pro speciální jednotky. Tento model byl poprvé představen v ČR na výstavě Boat Brno 2002 a vyvolal mnoho otázek ze strany veřejnosti: ?Proč a za jakým účelem??. Odpověd zní - zvyšuje nosnost a pružnost. Rychleji a snadněji se dostává do skluzu než člun s klasickým nafukovacím kýlem. Jízdní vlastnosti se přibližují člunům ?RIB? (pevný laminátový kýl).
Několik slov k překvapivé stabilitě člunu: konstrukce neumožňuje převrácení člunu převážením i při maximálním zatížení, což dokázaly praktické zkoušky. Jediný způsob jak jej převrátit, je najet na překážku ve velké rychlosti.
Rubikony jsou určeny k trvalému používání v nejhorších podmínkách. Vydrží 5 - 6 krát vyšší tlak v tubách (např.přehřátí na slunci). S člunem Rubikon můžete pracovat při teplotách od ?30 C až +60°C. Záruka výrobce na materiál a švy je 5 let. Životnost člunu 10 až 20 let.
Také je nutné říct, že tento člun není úplně vhodný pro běžného uživatele, protože zacházení s Rubikonem je dost obtížné kvůli jeho váze a použitým materiálům. V této cenové kategorii spíše doporučujeme čluny ?Vesta?, které jsou přímo určeny k rekreaci, rychlé jízdě a odpočinku na vodě.
Rubikony jsou dodávány také ve zjednodušených modifikacích, od čehož se pak odráží cena. Tyto zjednodušené verze jsou vhodné pro poloprofesionální použití.
Čluny Rubikon je možné vidět v Brně na adrese ul. Kaštanová 141 (za Baumaxem) nebo na internetové stránce www.adventureboat.cz. Spojení na telefon: +420 737 139 886