Přes nekřesťansky ranní hodinu je bleskově celá posádka na palubě a kotva je vyzdvižena se stejnou rychlostí. Ve vzdálenosti asi 4 NM se rýsuje v ranním světle obrys krasavice úctyhodných rozměrů.
Přibližujeme se k Queen Mary II. rychlostí 7 uzlů a všechny fotoaparáty jsou v chodu. Jsme v bezprostřední blízkosti lodi, nikde žádné jiné plavidlo než naše Raphaela a Queen Mary II. Volným tempem obeplouváme kolos a ztrácíme řeč na křivkami přídě a trupu. Záchranné čluny přepravují cestující na ostrov a zpět. V salónech na zádi svítí křišťálové lustry. Bohatí cestující nám kynou z paluby.
Situace se dramaticky mění. S pěnou před přídí připlouvá první policejní člun a jasnými gesty nám nařizuje vzdálit se od Queen MaryII. Zvolna obeplouváme záď a musíme reagovat na další policejní čluny, které nás vytlačují od lodi. Respektujeme starost policistů a ochrany lodi a zvolna odplouváme kursem na Martinik. Obrys lodi je na obzoru patrný ještě několik hodin.
Tato zlatá tečka za naší plavbou byla nečekaným vyvrcholením zážitků v Karibiku. Queen Mary II je, na rozdíl od jiných výletních lodí podobného typu, designerskou lahůdkou. Trup i nástavby jsou harmonicky sladěny a působí velmi elegantním dojmem. Podle mého soudu lodní architekti odvedli skvělou a vyjímečnou práci. Posuďte podle fotografií sami.
Ing. Jiří Moninec