Sea-Help informuje - statistické údaje o plavbě v sezóně 2012:
Čísla, která v těchto dnech zveřejnila SAR jasně ukazují na narůstající trend. Sea-Help eviduje přitom 459 výjezdů k nouzovým situacím, ve kterých se skippeři na Jadranu letos ocitli.
Hlavními důvody výjezdů jsou především technické nedostatky a zdravotní příhody. To jsou důvody, pro které se mezitím staly žluté zásahové čluny Sea-Help v oblasti mezi Dubrovníkem a Benátkami neodmyslitelnými. Podle dokumentace SAR obsahující 568 hlášení shromážděných v centrále v Rijece, došlo celkem k přesně třem stovkám zásahů provedených buď Kapetanijí, Sea-Help popřípadě oběma. Ke spolupráci mezi oběma subjekty dochází i v opačném gardu: 106x předal Sea-Help případ SAR s ohledem na jeho závažnost.
Z celkového výčtu, který obě organizace, SAR i Sea-Help vydaly téměř současně, vyplývá ovšem i jasný trend: z důvodu rychle stoupajících cen pohonných hmot zůstávají lodě čím dál častěji v marínách a dlouhé plavby, v minulých letech tak časté, nyní již na Jadranu sotva kdo podniká. Dále mnozí šetří i na servisu a péči o loď. Počet zásahů kvůli zanedbané údržbě stoupl cca o 40%. K tomu šéf Sea-Help, Wolfgang Dauser dodává: "Hospodářská krize nyní zasáhla naplno i skippery na Jadranu".
Další problém je ještě závažnější: Počet případů přepravy zraněných, resp. onemocněných skipperů nebo členů posádky v roce 2012 dramaticky narostl. Pro mnohé byl Sea-Help poslední možností ke které se upnuli, neboť chorvatské zdravotnictví je pro převoz nemocných na moři vybaveno jen omezeně. Vzhledem k tomu, že u některých onemocnění srdce nebo oběhového systému jde o minuty rozhodující mezi životem a smrtí, přišel Sea-Help s novinkou. Wolfgang Dauser k tomu poznamenává: "S lékaři, jejichž praxe se nachází v blízkosti našich základen dojednáváme pro takové případy možnost zavedení jejich přítomnost přímo na palubě našich člunů. Lékař na palubě 350k silného, rychlého a plavebně velmi schopného člunu by mohl dodat službě Sea-Help novou kvalitu.
Dohromady najely čluny Sea-Help v Chorvatsku 4.510 námořních mil v rámci výjezdů k zásahům v rámci nichž bylo najeto 1253 motohodin a spotřebováno bylo 23159 l benzinu. Průměrná dojezdová doba byla 41 minut.