Registrace lodě. Doma nebo v zahraničí?
Mnoho majitelů lodí se každoročně dostává do situace, kdy potřebují zaregistrovat svou zejména v zahraničí (i v rámci EU) právě zakoupenou novou nebo ojetou loď a logicky se obrátí na české úřady. Tady ovšem mnohdy narazí.
Po majitelích je kromě naprosto legitimních požadavků na prokázání nabytí lodě a elementární technické způsobilosti k provozu kladeno mnoho dalších požadavků. Jedná se leckdy o dodatečné doklady k lodi jejímu vybavení a zvláště o technické kontroly vyžadující náročnou a leckdy i drahou administrativu. Komplikací jsou mnohdy úplné i zbytečnosti. Sám jsem se např. setkal se situací, kdy nově dovezenou loď nebylo možno na vstupní technickou prohlídku vůbec přihlásit. To bylo možné pouze přes on-line systém, tam však nešlo vstoupit, jelikož pro vstup bylo vyžadováno registrační číslo. To logicky nově dovezená loď mít nemohla?
Jako možná řešení přinášející srozumitelná a jednoduchá pravidla kombinovaná s ekonomicky výhodnou nabídkou jsou tedy v dalším kole brány do úvahy možnosti registrace ve třetích zemích. Díky dlouhodobé spolupráci s našimi zahraničními partnery vám jako kvalitní řešení této situace můžeme nabídnout pro vás tu správnou volbu. Aktuálně jsou nejoblíbenější registrace v Polsku a Holandsku.
Případ první. Máte loď do 15m, se kterou máte v úmyslu plout v mezinárodních vodách moří a oceánů a hledáte vhodnou registraci bez zbytečné administrativy? (Plout můžete samozřejmě i na vnitřních vodách všech států světa, moře není podmínkou. Mnoho lodí pod polskou vlajkou je provozováno i v České republice.) Pak využijte výhod registrace pod polskou vlajku. Není to nic složitého. Potřebné dokumenty zašlete na naši adresu mailem případně poštou a my Vám do 30 dnů stejnou cestou zašleme Vaši novou registraci. Výhody: registrace platí na celou dobu životnosti lodě, nemusí být obnovována, odpadají technické prohlídky a s tím složité převážení technického inspektora k lodi. Jednou provždy je tedy hotovo. Nevýhody: některá dokumentace předložená k registraci musí být v angličtině. O technický stav své lodě musíte dbát sami a nikdo vás také nebude upozorňovat na případné nedostatky ve výbavě. Pro občany s pasem třetích zemí umíme nabídnout odpovídající řešení.
Registrace pod polskou je vhodná i pro lodě delší než 15m, případně i pro lodě určené pro charter. V tomto případě se ale pravidelné technické prohlídce nevyhnete.
U polských úřadů je možná i registrace MMSI pro lodní vybavení jako jsou radiostanice, EPIRB bóje, radar. Ta může být zřízena pro loď pod libovolnou vlajkou, avšak lodě plující pod polskou vlajkou musí MMSI registrováno v Polsku. Registraci je nutno periodicky obnovovat.
Případ druhý. Zájemcům, kterým z různých důvodů polská vlajka nemusí vyhovovat, nabízíme ještě plnohodnotnou registraci v Holandsku s vysokou prestiží a možností nadstandardního zabezpečení lodě proti krádeži prostřednictvím označení lodního trupu a příslušenství mikrotečkami. Jejich trvanlivost je vysoká jako i jejich množství. V případě krádeže tak lze s vysokou pravděpodobností přesvědčivě dokázat původ věcí. Označení mikrotečkami se pak projeví u některých pojišťoven i v částce pojistného. Registrace je samozřejmě také vhodná pro jakékoli lodě a oblasti plavby. I zde odpadá starost o aktualizaci technických prohlídek. Registraci je však třeba periodicky prodlužovat, což je spojeno s úhradou. Pro podrobnosti nás kontaktujte.
Potřebujete poradit? Máte dotazy? Konzultace k registracím s přihlédnutím ke specifikům vašich konkrétních případů, jejich řešení a aktuální ceny domluvíme na telefonu 602325965.
lode.cz